torsdag....

idag har jag jobbat 7.30-17  lång dag  känns i fötterna gjorde en äppel kaka som vi åt med glass till fika idag då blev dom boende glada....

sen va det bara hämta barnen hem o laga middag sen iväg o handla så vi har lite frukost tills i morgon...nu ser barnen på film o alla har pyjamas på sig håkan är på hockey södertäljes första hemma match för den här säsongen...hoppas det blir en vinst...i morgon ledig skönt...kom lite regn idag oxå men det va inte mycke...nej nu ska jag lägga lill skruttan ella bella bus....

jaha....

nu är det höst väder ute blåsigt kallt o regn nää regnet har inte kommit ännu men det hänger i luften....är fortfarande förkyld men det känns mycke bättre idag....

idag är det föräldramöte på skolan och dagis samtidigt....vilken ska man gå på hi hi... för någon måste ju va hemma med barnen......det blir nog skolan det känns viktigare...

Idag blir det PLÄTTAR till middag..... Ha det bra i höst mörkret tänd mycke ljus o mys......

jobb och jobb

ja nu är det mycke jobb börjar känna mig trött nu...och förkyld har jag oxå blivit inge kul men i helgen ska jag inte jobba för då har killarna medalj utdelning på häradsvallen vsk fotbolls lag A-laget ska dela ut medaljer till alla barn inom fotbollen.... detta är på lördag och på söndag ska jag på barn bazar i nyköping hoppas jag hittar lite kläder till barnen lite höst o vinterkläder.....nej nu en kopp te o en äkta finsk surskorpa med ost mums(-;

torsdag....

Fortfarande ont i ryggen men med lite alvedon så går det nog bra att jobba hoppas jag...

dom har lovar sol idag med men man hinner ju inte njuta av den idag jobbar ju...

Jag brukar kolla på kändis djungel många tycker ju att det va bara skit men jag gilla det hi hi idag ska dom eller rafael dricka drinkar gjorda på tyo skalbaggar o andra äckliga djur undrar hur många han dricker 10 för att få mat till alla i laget månne....

i morgon jobbar jag inte så då blir det nog en tur till kyrkis i trosa...ella får leka o jag fika hi hi...ja tim ska ju med oxå han brukar inte vilja följa med...tycker det är tråkigt är ju mest mindre barn där men han brukar pyssla eller va ute o leka dom har en bra lekpark där...nej nu ska barnen till dagis hej svejs i lingonskogen....

onsdag....

Ja jag har fortfarande ont i ryggen men det gick att jobba idag 3 timmar i alla fall va väl stel som en pinne....

sen har jag varit med tobias på fotbolls träning tim va med oxå...vi gjorde lite passningar till varandra sen sköt han skott på ett mål tim alltså är perfekt att passa på när man ändå är där med tobias så får tim oxå träna lite...

i morgon ska jag jobba på kvällen oxå till 20.30...hoppas ryggen är bättre....

idag blev det kyckling klubbor ris o sås till middag bara en som inte åt det va ELLA tycker inte om sa hon o sköt bort tallriken..hon äter ju inte ris smakar inte ens men jag gav henne inte ris heller...men jag vägrar ge henne något annat än ris orkar inte koka potatis till henne...har tänkt att hon ska äta ris nån gång hi hi...

nu ska det bli en kvälls macka o lite te och kanske ett parti betapet...

dax att börja blogga igen kanske...

ja jag har ju inte skrivit på ett tag nu.....ja sommaren bara rusa iväg jobbade ju ganska mycket va ledig 2 veckor då va vi  en vecka på åland det va skönt vi låna brorsans stuga i sund tranvik va perfekt för då kunde baren leka o bada hur dom ville sen hade vi besök av håkans föräldrar o gunnel som oxå sov där....gunnel i bastun och siw o roine i boden hi hi... sen va även steffe jenny o kevin där men dom sov på södragatan så det va full rulle hela tiden...

ja jobbet går bra får jobba en hel del fast denna vecka lugnt bara jobb på torsdag...sen ska jag gå en kurs så jag får delegrering att ge medecin ska bli skönt...hoppas jag får jobba en hel del pengar behövs ju alltid...

Vi skulle behöva en ny bil...och dom är ju inte gratis förståss...

just nu har jag rygg skott kan knappt gå stå eller sitta vet ej vad jag har gjort men ont gör det i alla fall...

Va hos en arbets kollega o plocka äppel förra veckan o då gjorde jag äppelmos o frös in va enkelt att använda sylt socker bara att blanda med dom kokta äplena o sen mixa jag allt....

idag kanon fint väder ute borde hänga ut tvätten om jag kan sträcka upp händerna till tvätt linan....ja det va några rader får se när jag akriver nästa gång hi hi...

RSS 2.0