suck va varmt

idag måste va värme rekord för denna sommar....

idag har ella jag o grannen patricia varit på vernissage i trosa det va trevligt såg någon fin tavla vatten pussar hette den...nu kan man säga att ella går exakt 14 månader är hon idag det går lite vingligt men hon är väldigt stabilt ändå tar många steg nu står helt utan stöd....
håkan och jag tog ett kvälls dopp i poolen det va oxå skönt(-;känns som man skulle vilja sova ute på altan ikväll men soffan där är inte bekväm hi hi tycker inte om att ha varmt när jag sover vill ha svalt o skönt helst lite kallt skönt att krypa under täcket då...har föresten färgat håret idag tulpan svart stod det på paketet hi hi så nu syns inte mit gråa hår ha ha
Blev ungs pannkaka idag till middag som håkan gjorde den va god han är bra på det tim åt tre portioner....

nu ska...

jag skriva lite igen blir inte varje dag man hinner inte riktigt med hi hi
vi kom hem från landet på söndagkväll så det va bara att lägga barnen sen såg vi på tv vid 23 tiden ringer telefonen det va jenny som undrade va vi gjorde dm behövde skjuts till akuten kevin hade svårt att andas dom va ju kvar ute på landet och hade druckit drinkar kunde ej köra så jag for dit ut och hämta dom sen åkte vi till södertälje på vägen hörde man att kevin va piggare men han hosta som en asmatiker lite rossligt...när vi kom till tälje fick dom träffa en läkare som kolla på honom men han va ju ingen barnläkare så han tyckte vi skulle fara till SÖS så  vi åkte dit...
gick bra att köra steffe visa vägen annars skulle nog inte jag hitta dit det va ju ingen trafik som tur va...
där checka vi in o kevin fick lite medecin i spruta som han fick i munnen han va jätte duktig...
sen va det bara att vänta på att få träffa doktorn det tog ca 2 timmar....men tiden gick ganska fort i alla fall o kevin va ju hur pigg som helst...det va falsk krupp han hade sen i alla fall så vid 4 tiden va jag hemma igen...så jag va lite trött nästa dag vi gjorde inte så mycke nästa dag va bara hemma tvätta lite och så la mig tidigt på kvällen det va skönt

Igår va vi till lådbils landet och det gillade killarna men oj va varmt det va drack massor även barnen sen hade vi picknick med mackor med stekt ägg på mums....sen på kvällen va tobias jag patricia(grannen) och hennes son albin på ett kvälls bad till sille badet ca 3 km från oss det va skönt alldeles ljummet i vattnet vi hade det jättetrevligt...tobias är ju som en fisk i vattnet han simmar dyker hoppar bomben hela tiden vill va i vattnet hela tiden men sån va jag när jag va liten oxå är ju så skönt...

sommar och bad.....

nu har vi varit på landet sen i torsdags hos håkans föräldrar det har varit skönt alla har badat o bara slappat håkan har fiskat med tobias och tim men tyvärr inte fått någon fisk vilket kanon väder det varit...

Håkans bror stefan och sambo jenny har varit där o deras barn kevin så ella har haft en lek kamrat dom är ju nästan lika gamla ella är ca 2,5 mån äldre kul för nu har kevin börjat gå fast det går väldigt vingligt hi hi ella går ju inte ännu står själv kan ta ett eller två steg sen sätter hon sig på rumpan

Godkväll ja ...

Godkväll ja då sitter man här  för första gången o ska skriva i sin blogg idag har det ju varit kanon väder så tvätten som jag hängde ut torkade på rekord fart annars inte gjort något speciellt....

har varit på landet hos barnens farmor och farfar där badade vi allihopa utom ella som sov när vi badade sen grillade vi där oxå det va gott med grillat kött potatis och bea sås mums filibabba
min roliga tokiga granne va hit med lite bröd som hon fått av någon när hon va på sin dagliga promenad han jobba på fazer...det va ju super snällt....vet  inte va jag ska skriva om så här första dagen på  min blogg men man blir v'äl snart varm i kläderna hi hi,men det är ju kul att läsa andras bloggar har några kompisar som skriver...
Ska se om det är något på burken nu skulle gärna se typ csi nu..så nu vinkar jag hejdå(-;

Hej och ...

Hej och välkomna till min blogg ska försöka skriva här så ofta jag kan om mig och min familj  vad som händer i mitt liv med min familj mina vänner och ovänner, grannar med mera hi hi


Välkommen till min nya blogg!


RSS 2.0