lilla jul

ja trevlig lilla jul allihopa som vet va det är hi hi
 
Så idag har vi jul mat här lite grann i alla fall lite sill skinka korv och köttbullar m.m
fast var är snön som ska va här oxå

Har inte satt upp el ljustakarna ännu men det blir i kväll när barnen sover tror jag...

lite utebelysningen har vi oxå på altan....

i morgon ska jag på jul marknad här i trosa det är kul att gå på marknader bara strosa omkring....

sen är det en nästa vecka ocå den 6 dec här i vagnhärad men får se om man går på en för då har vi ju kalas här 
 
Nu i måndags va tobias på gymnastik för första gången i trosa dom kastade kula sprang stafett och hoppade häck så det vill han fortsätta med nu är dom ju inomhus sen till våren är dom ju ute då gör dom väl lite mera än va dom kan göra inne...

Synd att snön försvann barnen va mycke ute dom dagarna det fanns snö åkte pulka har ju en backe ganska nära oss som dom går själva till...
nej nu ska jag steka köttbullar hade gott allihopa kram gabbi

måndag

ja så va det måndag igen usch va fort det går...idag har vi varit på kyrkis igen det gillar ella då fårhon leka med massor av barn bla. sin kusin kevin..annars har vi inte gjort något speciellt kallt ute nu bara någon grad varmt ute svårt att veta va man ska sätta för kläder på barnen..

Vi har köpt en ny tvätt maskin som tar 9 kg så det ryms en hel del i den nu när man tvättar det är skönt för jag tycker att tvätt korgen ständigt är full.....

i morgon ska jag med tobias till skolsköterskan han ska mätas o vägas kolla syn och så som tur är det på skol tid 9.45 passar bra för då har jag lämnat tim på dagis bara ella som får följa med...

ikväll är det mycke på tv som jag brukar se tur att man kan spela in och se sen det är csi och förjan och livet i fagervik och matakuten...

Livet i fagervik på svt är ju inspelat här i vagnhärad en del i alla fall när dom är på tåg stationen och vid kyrkogården och puben som dom är på är oxå vid station eller den finns ju inte på riktigt förståss...så det är ju lite kul att se hi hi...

15 nov

jag är jagad men jag bara rymmer ifrån dom usch dom är hemska elaka men dom är överallt där jag är DAMM RÅTTORNA......ja jag måste dammsuga och städa här hemma nu men jag vill inte det är sååå tråkigt
Nu är det riktigt höst väder regn och blåst är så tråkigt med regn för då kan inte man ha barnen ute heller eller visst kan man men dom är inte så ivriga på att va ute i regnet

annars rullar allt på som vanligt här med skola dagis och kyrkis för ella mån o tis det gillar hon när hon får leka med andra barn i måndags va vi till lekslottet i tumba hela gänget från kyrkis det gilla alla barnen dom åkte rutsch kana hoppa och klättra i hopp borgar o bollhav m.m sen stanna vi på vägen hem på EG fyndmarknad där fanns allt möjligt jag köpte shampoo diskmaskin medel skölj medel billigt kläder hade dom oxå billigt och även lite mat typ konserver torr varor hade dom

i tisdags va jag på samtal för tim på dagis allt va bra han sköter sig bra hi hi fast dom tyckte han hade svårt med talet ibland så en tal pedagog skulle komma dit och lyssna på honom han kan va svår att förstå ibland när han ska berätta något han får inte fram orden riktigt tycker jag men vi får väl se vad dom säger är flera på dagsis som har lite problem med talet

snart börjar det närma sig  håkans 40 års dag oxå hi hi den 6 dec fyller han...och samma dag har tobias fotbolls match mot östertälje bois och så är det jul marknad här i vagnhärad oxå typiskt att allt är på samma dag

den här veckan har barnen fått bestämma middag varsin dag tim valde spagetti ich köttfärs sås tobias potatismos och stekt korv sen blev det ålands pannkaka en dag och igår tacos idag vet jag inte va vi ska ha för middag

kanske hemlagade hamburgare har mycke grönsaker kvar från igår som vi kan stoppa på hamburgaren..

killarna ska på kalas till grannen deras son viggo fyller år  idag nej nu ska jag göra i ordning frukosten sen måste jag väl städa hi hi kram till alla i höst mörket


6 nov....

ja usch va tiden rusar iväg snart är det jul....

Här är allt som vanligt full rulle varje dag

På tobias höst lov va vi iväg till åland jag och barnen hann träffa monika och smilla och kusin isak hann vi oxå busa lite med och så träffa vi mormor förståss...
vi va där i 2 dagar det va kul att träffa alla träffade oxå tims gudmor mia...

Det gick faktiskt ganska bra att va själv med alla tre barnen dom skötte sig bra förutom tim som är inne i en period Jag vägrar och jag hatar fortfarande men nu har han faktiskt blivit lite bättre...
i helgen ska vi på kalas jenny har fyllt år och vi har inte firat henne ännu sen på söndag är det ju fars dag

Har just sett va blir det för mat med per moberg min favorit kock på tv han bor ju här i närheten av oss på tullgarns slott har även stött på honom på mat affären en gång här i vagnhärad idag gjorde han kåldolmar det är ju såå gott med kokt potatis gräddsås och lingonsylt mmmm.....

Jag har ju även hafr problem med försäkrings kassan här i sverige har ju sökt vårdnads bidrag men trosa komun ville veta hur många dagar jag tagit ut i sverige men det va svårt att få papper på det har säkert pratat med minst 5 pers ingen har skrivit ut något eftersom jag tydligen inte är registrerad ännu det kan ta flera månader sa dom sist men nu till slut va det en smart dam som skrev ut att jag inte tagit ut några dagar tack gode gud för henne hoppas bara att det va rätt papper dom ville ha nu så jag får liite pengar i alla fall...har inte hört något mera från trosa komun...man läser ju bara tidningen och ser  att försäkrings kassan har stora problem dom ligger långt efter med allt många som inte fått pengar pensioner m.m

ska på barn bazar på lördag oxå här i vagnhärad på safiren( simhallen) får se om man hittar lite barnkläder kanske till tim o tobias denna  gång ella har ganska mycke kläder....
Nej nu är det  god natt för mej men ha en trevlig helg allihopa

RSS 2.0