smörgåstårta

ja idag har jag fått äta smörgås tårta oj va gott det va gunvor hade med sig när hon o barnen va här den va underbart god

det va kul att träffa dom för har inte sett dom på länge nu.....ebba har nu blivit så stor(-;

Va ju kanon väder idag så vi satt på altan o fika jag gjorde en blåbärs paj....
Nu är killarna med håkan på hockey i gnesta ssk har en tränings match...men hockey är ju såå tråkigt att se på om det inte är finland-sverige förståss då hejar jag på dom finska leijona...hi hi hi
nu inte många dagar tills tobias börjar skolan o tim börjar dagis
I helgen har det varit 1 års kalas för kevin han fyllde ju i fredags den 15.aug samma dag som jag och ella flytta till sverige skrev så på papprerna som vi fixa i nyköping på skatte kontoret så nu väntar vi bara på våra person nummer hi hi
våran snälla roliga granne va med till nyköping efter att vi hade fixat pappren for vi till hamnen  och åt lite lunch på en korv/hamburgar sylta hi hi ingen av oss hade kontanter jag hade glömt att ta med hade bara euro och patricia hade lite grann bara o bank kort tog dom  inteså vi höll på att bli utan lunch men det fixa sig cisa tog ut pengar på ett cafe när hon köpte en kanelbulle sen va vi till ett mat butik AG där hade dom cisas favvo yoggi citron så det köpte hon i alla fall jag köpte lite smått o gott det är dom som ska bli citygross sen dom öppnar i oktober någon gång nära coop jag gillar citygross det finns ju en i kungens kurva

åland....

ja nu har jag och barnen varit på åland måndag till torsdag det va trevligt vi har flängt på lite överallt badat mycke...

va ute i sund hos mormor o badade där gick det stora vågor i lillfadervik tobias va helt salig när han fick slänga sig i vågorna och även jag hi hi hi.....

Steffe ocj jenny o kevin va ju med oxå så vi har åkt runt lite på åland oxå så jenny fick se lite av åland hon har ju inte varit där förut va bla. till bomarsund ,geta bergen där gick steffe trollstigen med killarna det gilla dom det va en grotta som dom va in i och klättra i berg med mera......
Jenny o jag o ella o kevin satt på soltuna o fka ....

sen har jag fixat lite papper från åland som jag behöver när jag o ella skriver oss/flyttar till sverige....
Sen va vi på knorring och åt jägar macka det va mums den är ju så god....en kväll grilla vi och en kväll åt vi på fantasia...

När vi åkte till åland med rosella så försvann tobias o tim letade överallt efter dom....sa åt dom att dom bara fick va uppe vid lekrummet högst uppe däck 7 tror jag det är! vi va på lekrummet på däck 5 sen när jag skulle upp ock kolla dom så va dom borta letade överallt på båten fick lite panik tänk om dom hade gått ut på däck fast jag sagt åt dom att dom inte får...

Precis när jag tänkte gå och ropa på dom till info då dök dom upp i korridoren...dom hade varit uppe på bryggan hos kapten med lek tanten dom letade efter någon som kunde byta spel till tv spelet...så dom såg bryggan hi hi mycke knappar va det sa tobias och dom hade ingen gas pedal hade dom sa han oxå hi hi ....så jag kunde ju inte bli arg på dom sen sa bara att jag hade varit orolig undrat var dom va......

10augusti

ja det va sååå gott med kräftor men usch va det regnade som tur va satt vi i ett partytält

drack även några snapsar currant ända snapsen jag dricker och vi sjöng snaps visor jag drog cykelmästarens kan ni den?? den är kort hi hi HOJ säger man .........
idag har jag packat för vi åker ju till åland i morgon bitti med rosella som går kl 09.00 så vi åker från vagnhärad kl 06 så det blir tidig väckning för oss...men barnen brukar sova i bilen...nu ska jag se tyst vittne sen blir det sängen kram på er alla......

080808

ja idag är det fest i sthlm fast dom har inget vidare tur med vädret.....och så är det os invigning och även många gifter sig idag....

VI har varit på kolmården i förrgår det va kul barnen gilla det såg massor med djur bäst va nog delfinerna ella va jätte snäll satt så fint i sin vagn och tittade gnällde inte alls....

Tim blev geting stucken men han gnällde inte mycke bara att det klia lite grann sen va det bra....va väldigt mycke folk  där men det märktes inte så mycke sen när man va inne på området det va när vi skulle in dit då fick vi köa ca en kvart tobias gick in gratis för han hade landslags kortet som han fick på fotbolls skolan på det va det gratis inträde til kolmården

I morgon ska vi äta kräftor på landet med håkans föräldrar och steffe o jenny o barnen förståss.....är ju så gott med kräftor med tillbehör  måste nog ta en snaps oxå.....(-;
Kanske en kaffe drink oxå.......
Har även lovat killarna att åka till godis ladan som finns i hölö finns massor med små godis där så det får bli i morgon oxå för dom har bara öppet fredag kväll och hela lördag....
Annars har vi inte gjort något speciellt bara varit hemma är ju så trist väder nu regn mest hela tiden....har tvättat en hel del borde oxå gå igenom ellas kläder plocka bort det som är för litet kolla skor och stövlar inför höst/vinter va som behöver köpas i större storlek och så....ha en Trevlig helg allihopa


5 augusti..

ja usch vad det har börjat regna men det behövs väl...i lördags va vi till täby till håkans kusin fick en massa kläder till ella en låda och två pappers kassarfulla så nu har ella massor med kläder jättefina alla som har varit olivias sen va vi till barkarby outlet oxå massor med fina små butiker köpte ett par jeans till tobias och tre st pocket böcker åt mig....sen åt vi pizza buffe på pizza hut det va gott även barnen åt fast inte tim han åt pannkakor....i söndags va tobias hos sin kompis tobias hela dagen o lekte dom bada nog mest tror jag
Ella bara går och går nu hon är ganska stadig nu fast ibland blir det några vurpor ha ha ha..

Igår va farfar här och hjälpte håkan med att gjuta en platta till stora postlådan farmor jag och tim va till järna till antisarna deras bageri och handels trädgård köpte gott bröd därifrån men inga grönsaker denna gång jo lite salta nötter och russin köpte jag oxå....annars händer det inte så mycke här i vagnhärad på västra kyrkvägen 4 håkan börjar ju jobba nästa vecka han har ju varit hemma sen midsommar nu...

åska.....

ja det åskade och dundrade när vi skulle bada idag på landet men vi hann med ett dopp i alla fall det va skönt...sen blev det grillat till middag gjorde cole slow till det är så gott...


nu är vår altan fin håkan har oljat den och målat trappan....

nu har jag bokat in en resa till åland oxå den 11 aug-14 aug jag barnen och stefan,jenny o kevin kommer oxå med för jenny har aldrig varit på åland

Håkan blir hemma för han jobbar
Nu har det regnat lite idag men inte så mycke borde komma mer för det är ju så torrt i marken...

RSS 2.0