TIM,ELLA OCH TOBIAS


3 april

Jaha så har det gått en vecka igen skönt med helg...

Fast jag har ju haft det lugnt hemma ella har ju varit på dagis tis,ons,tors kanon väder har det varit oxå satt ute en timme igår i sol stolen så man blev röd i ansiktet....sen har barnen varit ute mycke  ca 2 timmar efter jag hämtat dom på dagis är roligare att leka ute nu ella sitter mycke i sandlådan eller leker vid vatten tunnan eller går runt på tomten o kollar läget killarna brukar spela bandy ute på vägen med grann pojkarna (är inte så mycke trafik på våran gata) eller så går dom ner till hagarna(ett bostads område precis brevid oss) där har dom flera skol o dagis kompisar....

Idag fick tobias cykla själv till skolan skönt om han kan göra det så slipper man hämta o lämna hela tiden o han vill ju cykla så...tar ca 7-8 min att cykla till skolan o är bra väg bara en lite större väg som han ska över i centrum o där är det stort övergångs ställe men bra sikt...

I morgon(lördag) ska killarna på fotbolls cup i södertälje 07.45 har tobias samling vid ok/Q8 macken då åker vi till södertälje hela gänget han har sin första matck kl 09.20 sen spelar han fyra matcher sen efter det ska tim spela matcher hans börjar vid 12 tiden så vi blir där hela dagen får se hur det går med ella som aldrig vill sitta stilla.... ska göra en picknickkorg med mackor .kaffe o varm choklad att ta med oxå så man måste ju va uppe före tuppen om man ska hinna med allt hi hi...sen efter tims matcher är slut ska vi till trosa äta på resturang med tims lag kompisar dom blir bjudna på mat vi andra betalar

sen på söndag blir det bara att va hemma tobias ska ha en kompis här EBBA.....

somvanligt borde det städas här men dt är ju så trist så jag tror vi går ut o leker istället hi hi

sen va jag till arbets förmedlingen i trosa igår tyvärr är den inte bemannad står bara 3 st datorer där man kan ringa till södertälje el nyköpings arbets förmedling o prata med en handledare  jag sökte ett jobb i södertälje inom äldre vården kan tänka mig det ta hand om äldre fast tyvärr har jag ingen utbildning el erfarenhet förutom att servera pensionärer(silvertofsar) som vi kalla dom hi hi...men det vore kul att pröva jobba med dom man vet ju inte hur det är förrän man provat....nej nu dax för frulle för mig sen ska vi ut i solen kram Gabbi ha en trevlig helg allihopa


RSS 2.0