30 sept

ja nu är det sista september 3 månader kvar till nyårs afton hi hi

idag har jag handlat två julklappar till barnens kusin kevin och mitt gudbarn ebba....

Nu är det verkligen höst fick skrapa rutorna i morse det va minus en grad i morse

Igår va vi på fotografering med ella på kyrkans barntimmar det gick kanon bra inga problem hon satt så stilla o fint o skrattade

idag va vi oxå och lekte på kyrkans barn timmar denna gång i trosa ella gillar det hon springer omkring och leker med alla och jag får fika hi hi

i helgen va jag på fotbolls träning med grabbarna och även föräldra möte med tobias lag vi ska dela ut reklam blad en krona st får vi när vi delar ut dom så det blir väl att cykla runt i vagnhärad....bra att tjäna pengar till vskp01

sen va vi ut till landet  oxå en sväng åt god äppel kaka som farmor gjort så nu har jag fått receptet så även jag gjort den lätt lagad och god tog ca 30 min att göra och få ingridienser....
Vi har så mycke äppel ska göra äppel dricka oxå

igår fick jag även kanon goda bröd av min snälla granne oxå hon kom med dom när dom va alldeles varma kan man ha det bättre gott när smöret smälter på brödet dom va JÄTTE goda tack(-;
nu dax att börja lägga barnen så jag säger godnatt

25 september

ja nu är det höst ,snart jul om ca 3 månader så nu måste man börja tänka på julklapparna......

Det har varit konon fina dagar nu soligt och fint har varit ute med barnen i en lek park i trosa som dom gillar den har ett stort klätter spindel nät....hade sen fika med skönt att sitta där i solen o njuta och dricka kaffe

igår va jag på föräldra möte oxå på tims dagis håkan va på tobias fotbolls träning med alla barnen...

Ihelgen ska jag på barn bazar i gnesta dom brukar ha jätte billiga barn kläder begagnat förståss...

borde städa oxå men det är ju så jäkla tråkigt kan inte någon komma hem till mig och städa hi hi......och tvätt korgen är full oxå fast nu borde ju tvätten torka fort om man hänger ut den....den doftar ju så gott när den hänger ute tycker jag....

började en bra serie igår med persbrant tyckte jag i alla fall men gillar svenska polis serie han är ju helt klart bäst i beck som gunvald......nej nu ska jag börja med middagen PLÄTTAR eller pannkakor kallas det väl här i sverige.....

länge sen sist

jag blogga nu vissa som klagar hi hi men jag har inte hunnit med riktigt här på hösten...

Men fullt upp alla dagar att lämna och hämta på dagis/skola

Och på måndagar går ella, tim o jag på kyrkans barn timmar o leker lite kul att träffa lite andra barn o mammor och någon pappa brukar oxå va där det är lite sång ,pyssel o lek och fika förståss...nu har vi lyckas få med jenny o kevin dit är kul

va har vi gjort till sen jag blogga sist ja vi firade att farmor och farbror rickard har fyllt år på landet för en vecka sen
farmor fick lite spa behandling och rickard fick en ssk tröja som jag tror han va nöjd med....
sen har jag fixat lite pappers arbete nu när man flyttat till vagnhärad typ bankonto fått person nummer m.m
sen idag (21 sept )har vi varit på vsk dagen på härads vallen killarna spelade eller lekte med fotboll i olika grupper va som olika tävlingar själv hjälpte jag till att grilla hamburgare och dela ut dom till barnen o deras ledare vi gjorde ca 170 hamburgare så nu vill jag inte se hamburgare på ett tag hi hi

igår plockade vi äpplen vi har massor på våra 2 träd fast det ena är nu tomt massor har ruttna bort men jag har gjort några pajer o lite muffins  igår plocka vi en hel korg full tänkte göra äppel dricka som farmor hade ett bra recept

sen har jag varit med min tokiga roliga granne och fikat några gånger sen har hon hjälp mig med ella flera gånger tack för det(-; bakat bröd har vi oxå gjort det va gott enkelt att göra oxå va med bakpulver så ingen jäsning...

ja det va allt för denna gång lovar att blogga oftare nu.....

RSS 2.0