28 mars

kom ihåg att släcka ljuset 20.30-21.30...........

27 mars

ja nu är det fredag igen veckorna går fort men var är våren trodde den va på gång o så kommer det snö fast den försvann ganska fort igen men det är kallt på nätterna...jag vill ha VÅR så man kan sitta ute på altan ha det mysigt o att barnen kan leka ute utan att bli leriga från topp till tå ella va ute i leran härom dagen hon gillar att va ute springa runt på tomten hon va en stund i sandlådan men har inte tagit ut några leksaker dit ännu

Hon är ju på dagis nu tis ,ons ,tors 9-14 blev klar med inskolningen igår det går bra hon leker sover o äter där men hon är fortfarande ledsen när jag lämnar henne men det har ju blivit bättre...

Så idag är både hon o tim hemma måste städa lite(tråkigt) och tvätta som vanligt svämmar tvätt korgen över tror aldrig den är tom...

I onsdags åt vi våfflor det va gott det va ju våffel dagen då....

Annars har jag inte gjort något speciellt hjälp en vännina färga håret hon blev supernöjd kul när man hittar en bra färg jag borde oxå färga håret igen det gråa håret börjar komma fram hi hi inte för att jag färgar för att dölja det gråa håret har haft gråa hår sen jag va 25....inget jag skäms för....


i mnorgon ska jag på barn bazar kul hoppas jag hittar lite kläder till ella typ bodys behöver hon o kläningar är ju alltid kul att köpa hi hi sen kamske lite vår ute kläder svårt att veta va man ska sätta på henne nu på vår kanten men har ganska mycke fleece kläder som jag haft på killarna...

tobias vill börja cykla till skolan det ska han få bara det blir lite varmare på morgonen...sku va skönt så man slipper hämta o lämna hela tiden...det tar ju ca 8 min att cykla till skolan...

Ikväll ska jag se på lets dance ska rösta för första gången heja MAGNUS......

sen i morgon kl 20.30-21.30 ska vi alla släcka ner i våra hem  earth hour lördag 28 mars 20.30-21.30(svensk tid) släck för en ljusare framtid....kram Gabbi

20 mars

ja nu har jag varit på inskolning med ella i en vecka har gått ganska bra en dag va hon hemskt gnällig ville helst bara sitta mitt knä men idag lämna jag henne en halv timme när vi gick så börja hon gråta men sen hade hon börjat leka så det va ju skönt....

annars har jag idag städat och bakat tårtbotten och tigerkaka ska ju ha kalas i morgon TIM 5 år

På måndag ska ella va på dagis 9-12 om allt funkar bra ska äta lunch där....får se hur det går hi hi

Skönt att snön är borta nu och att det börjar bli varmt ute roligare att va ute då barnen blir inte så blöta...

Igår kväll va jag till tälje och handla på kvällen ica maxi och coop handla mest till kalaset men hittade 3 par gympa skor och två par stövlar till killarna behövs ju nu bort med vinter kläderna men tyvärr kommer det väl något bak slag när vi får snö...snart dax för lets dance men först ska jag fylla tårtan med jordgubbar chokladmousse och grädde så den får safta till sig tills i morgon...tim ville ha en GODIS tårta på sitt kalas han har själv valt godis till den

15 MARS

Ja usch nu är det jätte länge sen jag blogga......

Men tiden räcker inte riktigt till när man ska läsa alla roliga bloggar oxå alla är ju så duktiga på att skriva...

Och även full rulle här med alla barnen....

Men det knallar på allt som vanligt här nu på måndag ska ella börja inskolningen på dagis får se hur det går men ska nog gå bra tror jag hon är ju van att gå på kyrkis o leka....

Usch nu tycker jag att våren kan komma vill ha sol och att man kan va ute lite mera nu är ju allt blött o trist så man kan sitta ute på altan o njuta läängtar såå efter det...

Ella kommer ju att gå 15 timmar per vecka på dagis jag försöker ju hitta ett jobb men det är svårt i dessa finans kris tider eller jag har inte sökt såå mycke men ska göra det sen när hon är på dagis då man har mera tid....

Vi har nu tagit bort ellas spjäl säng så 2 nätter i stora sängen nu o det har gått bra hon ligger still där o rymmer inte iväg och ramlar ej heller ur sängen men hon har kommit till vår säng vid 6 tiden båda mornarna...

det ända jobbiga är att lägga henne förut la man henne i spjäl sängen sa god natt sen satt man på spel dosan och gick ut från rummet,,,det funkar inte nu efersom hon stiger ur sängen hi hi så vi har legat i våran säng tills hon somnat då hålls hon i sin säng...men det blir nog bra med tiden (-;

I morgon fyller tim 5 år usch va tiden går fort....det va ju inte länge sen man va på bb och lyssnade på  DET GÖR ONT DET GÖR  ONT med lena Ph 2004 års melodifestival passande låt som vann då sa vi alla som hade fått barn dom dagarna före melodifestivalen .....

Så ikväll ska jag slå in lite presenter till timpa limpa han får mest mjuka paket kläder med "bilar" motiv bilkeps ,bilvatten flaska ....är ju hans favvo blixten mc queen....sen kommer steffe jenny o kevin hit på kalas fast egentligen ska vi ha kalas på lördag(21 mars) men dom är inte hemma då så dom firar honom på rätt dag...

Ja igår va det ju melodifestivalen o jag tyckte rätt låt vann hon va bäst tyckte jag kanske störst chans att vinna sen...kul att carolie af uglas oxå fick mycke röster först gilla jag inte hennes låt men ju flera gånger man hörde den ju bättre blev den men den skulle nog inte passa att sjunga på engelska tur att inte måns vann i alla fall tycker det är trist när dom som folk tror ska vinna han va väl en stor favorit...
här satt vi alla o lyssna även barnen vi hade bunkrat upp med chips,popcorn,godis  och läsk....
Nej nu dax för frukost va duktig och gjorde scones igår till frukost så det blev över som jag tänkte värma idag mums

Kram Gabbi (PS jag LOVAR att skriva oftare nu:::DS)


RSS 2.0