24 okt

ja nu har jag varit inne i flera dagar med ella ovh tim som varit sjuka men ella är frisk nu inget mera hostande hos henne men tim hostar fortfarande och han VÄGRAR ta host medecin vi har försökt med allt mutor skällt på honom sagt och gjort allt men han VÄGRAR som han säger snacka om att va envis undrar vem han ärvt det av hi hi

Sen har jag har jag ringt försäkrings kassan och där händer inget sist jag ringde sa dom att en handläggare skulle ringa mig men ingen har ringt nu ringde jag dit idag och frågade vad som hänt då kollade han som jag prata med jo det stod att en handläggare skulle ringa men sen såg han att ärendet va avslutat utan att dom hade ringt mig det verkade konstigt så får dom inte göra så nu fick jag veta lite vad för papper det fattas men ingen har ju aldrig berättat vad det är jag ska göra för att få rätt papper av dom för min ansökning om vårdnads bidrag ska gå igenom så han på försäkrings kassan som jag pratade med nu va jätte hjälpsam dom andra jag pratat förut har ju inte sagt något vettigt suck jag hatar det svenska pappers systemet tyvärr lär jag väl inte få något bidrag nu till nov inget kul när man inte får några pengar

usch idag blåser det höst stormar inget kul men tänkte gå ut lite när ella sover...


Nu har jag bokat båt till åland vi åker tisdag kl 12 från kapellskär sen hem fredag morgon så vi får några dagar på åland hoppas vi hinner träffa alla som jag tänkt...

idag blir det dill stuvad potatis och isterband till middag mums va gott barnen gillar väl inte potatisen men dom får väl kokt pot istället men ha en skön helg nu allihopa kram Gabbi

21 okt

ja nu va det ett tag sen jag skrev....men nu har hösten verkligen kommit regn blåst usch blä
fast då kan det va skönt att va inne....

Det rullar på som vanligt här killarna går i skolan och på dagis tobias gillar skolan han läser redan jätte bra och även matte huvud verkar han ha (det kan han inte ha ärvt av mig hi hi)nu inkommande frdag ska dom ha hallowen fest på skolan med hans klass massor av spöken lär springa omkring i vagnhärad då....

förra helgen va vi på fotbolls cup med tobias lag i nyköping dom vann båda sina matcher så det va ju kul dom har blivit jätte duktiga nu märks stor skillnad dom har ju tränat ett år nu och dom har en jätte duktig tränare...

även tim tränar ju en gång i veckan nu med 2002.2003 killar han verkar gilla det han kämpar på riktigt kul att semärks ju att han är minst i sitt lag vissa är ju 2 år äldre.....så varje söndag så är man ca 2 timmar på härads vallen och tittar på fotboll i söndags va det inget skönt blåste som faaan men fick ju frisk luft i alla fall så man ska väl inte klaga

har tänkt göra något med lax till middag någon dag har nån något bra recept gärna med mycke kryddor kanske något starkt med en god såst till tips mottages gärna är ju inte så förtjust i lax men tänkte försöka lära mig tycka om det.....

tänkte komma till åland något snart tobias har ju höst lov nästa vecka får väl passa på då för annars måste man ju begära ledigt från skolan om vi ska komma någon annan vecka...

killarna vill ju träffa mormor och morfar och jag har lite ärenden att göra på åland oxå plus att jag skulle vilja ha lite ålands ost och annat gott från åland saknar viss mat därifrån som inte finns här i sverige...

idag har jag haft 2 killar här och tagit bort olje tanken i källaren vi ska ju sätta in en pellets panna istället billigare att elda med sånt än olja dom förde ett jäkla liv när dom sågade bort pannan ella sov då trodde nog hon skulle vakna men hon sov som en stock sköönt för hon har en jäkla hosta så hon är ju helt slut efter allt hostande men nu ser hon på sin favorit TELETUBBIES

har även tim hemma idag med feber tobias är hos en klass kompis åker direkt  till honom från skolan så leker dom där några timmar ganska skönt att han kan åka direkt från skolan så slipper jag skjutsa honom han åker skol taxi dit för kompisen bor ute i sund som det så fint heter är ca 7-8 kilometer härifrån sen hämtar jag honom vid 17 tiden dom leker minst en gång i veckan tillsammans för ingen av dom går på fritis......

men ha det så bra i höst rusket allihopa nu kram Gabbi

kanel bullens dag 4 okt

ja jag har faktiskt ätit kanel bullar idag mina egna som jag bakade för ett tag sen...

tror jag har hittat ett nytt yrke hi hi frisör igår hjälpte jag min granne att färga håret det blev skit snygg tycker jag va höst brun med guld sting i kanon fint på henne....
Sen har tobias och jag delat ut ca 240 reklam blad vi får 1 krona st för dom pengarna går till hans fotbolls lag vsk/p01 så man har travat runt i vagnhärad i några timmar igår kväll och idag men det va skönt väder i alla fall och en jäkla massa olika post lådor har man sett hi hi...
Nu är grabbarna på hockey med håkan så ella och jag är själva skönt hi hi har städat i ellas garderob plockat bort för små kläder...
usch har en stor korg med ren tvätt som måste vikas och plockas på plats oxå trååkigt......ikväll
 ska jag äta chips ska även dippa blev sugen på det när vi va till affären..hoppas det är någon bra film på tv ikväll oxå...annars får det bli prison break vi har några avsnitt att se har väl börjat en tredje omgång nu av den serien men jag gillar den perfekt när man kan se flera avsnitt på en gång...håkan har ju tankat ner hela omgången

härom dagen fick man ju skrapa rutorna på bilen när man skulle iväg på morgonen oxå det va -1 ute nu börjar det nu är det HÖST...snart VINTER....

Ella har blivit en riktigt klätter apa hon klättrar på allt och överallt men vet aldrig var hon är och klättrar även upp i killarnas vånings säng är hon om dom är där...så dom flesta stolar ligger ner hos oss hi hioch ett jäkla humör har hon säger alltid till vad hon vill eller hon skriker då vet man att hon vill något....

tim blev fotograferad i torsdags på dagis ska bli kul att se dom bilderna ella va ju oxå till fotografen i måndags så nu har vi av alla 3 tobias blev ju fotad för en månad sen i skolan nej nu ska jag lägga ella så see you later aligator(-;



RSS 2.0